رهبر ما خامنه ای است

ساخت وبلاگ

سوال: آیا خواندن نماز ظهر در فاصله زمانى بین نماز جمعه و نماز عصر، جایز است؟

 جوای: نماز جمعه مجزى از نماز ظهر است، ولى خواندن آن بعد از نماز جمعه از باب احتیاط اشکال ندارد.

 اجوبة الاستفتائات، سوال 611

- - , .

رهبر ما خامنه ای است...
ما را در سایت رهبر ما خامنه ای است دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار rahbara بازدید : 46 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 18:09

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم بزرگوار آیت الله حاج سید محمدباقر خوانساری را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

درگذشت عالم بزرگوار مرحوم آیت الله آقای حاج سیّد محمّدباقر خوانساری رحمت الله علیه را که از نخستین روزهای نهضت امام خمینی رضوان الله علیه در شمار مدافعان فعّال نهضت محسوب می‌شدند و اقدامات ایشان در نجف اشرف در حمایت از امام خمینی منشأ اثر بود، به بازماندگان محترم و عموم ارادتمندان و علاقمندان به ایشان تسلیت عرض می‌کنم و علوّ درجات آن مرحوم را از خداوند متعال خواستارم.

سیّد علی خامنه‌ای
28 بهمن 94

- - , .

رهبر ما خامنه ای است...
ما را در سایت رهبر ما خامنه ای است دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار rahbara بازدید : 22 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 0:12

آیا جایز است زن بدون اجازه شوهرش از وسایل پیشگیرى از باردارى استفاده نماید؟ رهبر ما خامنه ای است...
ما را در سایت رهبر ما خامنه ای است دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار rahbara بازدید : 30 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 14:35

در آستانه سالگرد قیام ۲۹ بهمن 1356 مردم تبریز، هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم استان آذربایجان شرقی صبح امروز (چهارشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

مشروح خبر و تصاویر تکمیلی منتشر خواهد شد.

- - , .

رهبر ما خامنه ای است...
ما را در سایت رهبر ما خامنه ای است دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار rahbara بازدید : 36 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 14:35

سوال: آیا به پولى که از حقوق ماهیانه‏ ام براى خرید لوازم ازدواج در آینده، پس‌انداز مى‏ کنم، خمس تعلّق مى‏ گیرد؟

جواب: اگر عین پولى را که بابت حقوق ماهیانه مى‏ گیرید، پس‌انداز مى‏ کنید، باید سر سال خمس آن پرداخت شود، مگر آن‌که بخواهید تا چند روز آینده صرف خرید لوازم ضرورى ازدواج نمایید.    

 جوبة الاستفتائات، سوال 861

- - , .

رهبر ما خامنه ای است...
ما را در سایت رهبر ما خامنه ای است دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار rahbara بازدید : 39 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 13:01

1-  آیا شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی ایران شرعا واجب است و عدم شرکت حرام است؟

ج) شرکت درانتخابات نظام جمهورى اسلامى براى افراد واجد شرایط، یک وظیفه شرعى، اسلامى و الهى است.

2- آیا شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی ایران واجب عینی است یا کفایی؟

ج) واجب عینى است.

3- با توجه به این که زن جهت شرکت در انتخابات می‌بایست از منزل خارج شود آیا واجب است از شوهر اجازه بگیرد ؟ و اگر شوهر به همسرش اجازه شرکت در انتخابات را ندهد یا رضایت نداشته باشد تکلیف زن چیست؟

ج) شرکت در انتخابات منوط به اذن شوهر نیست.

4- حکم رأی دادن سفید و بی نام چیست ؟ در صورت عدم شناخت و تحقیق ، یا تحقیق کافی و عدم وصول به نتیجه و تحیّر در انتخاب اصلح چطور؟

ج) در هر صورت اگر رأی سفید دادن موجب تضعیف نظام اسلامی باشد، حرام است.

5- در صورتی که به شخصی رأی داده شود و بعداً ایشان آن طور که باید به احکام اسلامی عمل نکند و موجب نارضایتی گردد ، آیا فرد رأی دهنده ، در محضر خداوند متعال مسئول خواهد بود یا خیر ؟

ج) اگر بر طبق موازین شرعی عمل کرده است، مسؤول نخواهد بود.

6-  در ایام انتخابات جهت شناخت کاندیدای مناسب، می‌بایست نواقص و عیوب و امتیازات آنها را در گذشته و حال تفحص کرد تا فرد لایق را پیدا نمود، آیا صحبت کردن پشت سر کاندیداها برای انتخاب فرد اصلح، ‌ جایز است؟ ملاک چیست؟

ج) در امور مربوط به انتخابات در حد مشاوره، اشکال ندارد.

7 -  با توجه به نزدیکی زمان انتخابات آیا دعوت بسیج از کاندیداها برای تبیین مواضع خود در مسجد اشکال دارد ؟

ج) باید بر طبق قوانین و مقررات  نظام اسلامی عمل شود.

8 - حکم شرکت یا عدم شرکت در انتخابات سایر کشورها چیست؟ آیا در این حکم فرقی بین کشور اسلامی و غیر اسلامی و انتخابات رسمی کشوری و انتخابات غیر رسمی کوچک وجود دارد یا خیر؟ اگر فرق دارد، حکم هر کدام چیست؟

ج) به طور کلى شرکت در انتخاباتى که موجب جلوگیرى از فساد و یا  فساد بیشتر شده و یا شرکت نکردن موجب تضعیف اسلام و مسلمین شود، واجب است.

- - , .

رهبر ما خامنه ای است...
ما را در سایت رهبر ما خامنه ای است دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار rahbara بازدید : 37 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 13:01

شعار سال 1394 رهبر ما خامنه ای است...
ما را در سایت رهبر ما خامنه ای است دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار rahbara بازدید : 43 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 13:01

ولادت عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها فرصت خوبی است برای یاد کردن از شهیدانی که این روزها دوباره فضای زندگی ایرانیان را به عطر شورانگیز شهادت معطّر کرده‌اند. شهیدانی که «حقیقتاً حق بزرگی بر گردن همه ملت ایران دارند. (بیانات در دیدار خانواده‌های شهیدان مدافع حرم 5/بهمن/94)» تمام این شهیدان یک صفت مشترک دارند: "شهید مدافع حرم" امتیازی که آنان را متمایز کرده است: «اگر اینها نمی‌رفتند و دفاع نمی‌کردند، امروز دشمنان اهل‌بیت علیهم‌السلام حرم حضرت زینب سلام‌الله‌علیها را با خاک یکسان کرده بودند، سامرا را با خاک یکسان کرده بودند و اگر دست‌شان می‌رسید کاظمین و نجف و کربلا را هم با خاک یکسان می‌کردند.(بیانات در دیدار خانواده‌های شهیدان مدافع حرم 7/دی/94)»
اما فقط دفاع از حرم نیست که به آنها جلوه دیگری داده، امتیاز دیگرشان کوتاه کردن دست متجاوزان از خاک ایران اسلامی است؛ آن هم نه در مرزهای کشور که کیلومترها دورتر از آن، و دفاع از کشور، دین و انقلاب اسلامی است؛ شهیدان مدافع حرم «با دشمنی مبارزه کردند که اگر اینها مبارزه نمی‌کردند، این دشمن می‌آمد داخل کشور. اگر جلویش گرفته نمی‌شد ما باید اینجا در کرمانشاه و همدان و در بقیه استانها با اینها می‌جنگیدیم و جلوی اینها را می‌گرفتیم. در واقع این شهدای عزیز ما جان خودشان را در راه دفاع از کشور، ملت، دین و انقلاب اسلامی فدا کردند. (بیانات در دیدار خانواده‌های شهیدان مدافع حرم 5/بهمن/94)»
امتیاز دیگر این شهیدان که حکایت از مظلومیت آنها دارد، «شهادت در غربت» است. «امتیاز سوم هم این است که اینها در غربت به شهادت رسیدند. این هم یک امتیاز بزرگی است و پیش خدای متعال فراموش نمی‌شود. 5/بهمن/94»
ولادت با برکت دختر امیرالمؤمنین علیهما السلام، که حالا دفاع از حریم پاکش نمادی است برای دفاع از «حریم اسلام»، بهانه‌ای است برای انتشار حاشیه‌‌های یکی از دیدارهای خانواده‌های شهیدان مدافع حرم با رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیت رهبری (در تاریخ 5/خرداد/1394).

متن مشروح حاشیه ها را از اینجا بخوانید.

- - , .

رهبر ما خامنه ای است...
ما را در سایت رهبر ما خامنه ای است دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار rahbara بازدید : 34 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 2:34

سوال: اگر براى پرستار غیر مُماثل (غیر هم‌جنس با بیمار) هنگام گرفتن نبض (فشارخون) و چیزهاى دیگرى که احتیاج به لمس بدن بیمار دارند، دست کردن دستکش امکان داشته باشد، آیا انجام آن اعمال بدون دستکش‌هایى که پزشک هنگام درمان بیمار از آن‌ها استفاده مى‏ کند، جایز است؟

جواب: با امکان لمس از روى لباس یا با دست کردن دستکش هنگام معالجه، ضرورتى به لمس بدن مریض غیر مُماثل (غیر هم جنس) وجود ندارد و بنا بر این جایز نیست.

 اجوبة الاستفتائات، سوال 1300

- - , .

رهبر ما خامنه ای است...
ما را در سایت رهبر ما خامنه ای است دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار rahbara بازدید : 33 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 2:34

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای «جان درامانی ماهاما» رئیس‌جمهوری غنا با اشاره به نگاه مثبت و جانبدارانه ایران به افزایش همکاری با کشورهای افریقایی از ابتدای انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: قدرتهای سلطه‌گر، مخالف روابط گرم ایران با افریقا و همچنین منشأ عمده‌ی جنگها، درگیریها و تغذیه گروههای تروریستی هستند اما علاج همه این مشکلات در نزدیک شدن «کشورهای مستقل» به یکدیگر و افزایش همکاریهای آنهاست.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، منافع قدرتهای استکباری را در ایجاد ناامنی و جنگهای گوناگون در نقاط مختلف دنیا خواندند و گفتند: گروههای تروریستی در منطقه ما و افریقا دست پرورده سازمانهای جاسوسی امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی هستند.

رهبر انقلاب اسلامی: ریشه همه مشکلات، قدرتهای استکباری هستند که امریکا در رأس آنهاست و رژیم صهیونیستی نیز مظهر شرارت می‌باشد

رهبر انقلاب در خصوص اظهارات رئیس‌جمهور غنا درباره رنج سوریه از تروریسم، با طرح این سؤال که چگونه حجم انبوهی از سلاحهای پیشرفته و پول در اختیار تروریستها قرار می‌گیرد، افزودند: ریشه همه مشکلات، قدرتهای استکباری هستند که امریکا در رأس آنهاست و رژیم صهیونیستی نیز مظهر شرارت می‌باشد.
ایشان سیاست ثابت جمهوری اسلامی در قضیه سوریه را «طرفداری از صلح» برشمردند و گفتند: ما همواره تلاش کرده‌ایم که این قضیه به نفع ملت سوریه تمام شود و معتقدیم از خارج یک کشور نمی‌توان برای آن ملت، نسخه علاج نوشت.
حضرت آیت الله خامنه‌ای تأکید کردند: امریکاییها و اروپاییها نمی‌توانند برای ملت سوریه تعیین تکلیف کنند و این ملت سوریه هستند که باید درباره آینده خود تصمیم بگیرند.
رهبر انقلاب، راه‌حل مسئله سوریه و مقابله با مشکلاتی نظیر تروریسم و رنجهای مردم فلسطین را در گروی همکاری و نزدیک شدن بیشتر کشورهای مستقل خواندند و گفتند: ایران و غنا ظرفیتهای خوب و زیادی دارند که امیدواریم این سفر به افزایش همکاریها منجر شود.
ایشان همچنین از مبارزات استقلال‌طلبانه برخی شخصیتهای افریقایی علیه استعمارگران تجلیل کردند و افزودند: این شخصیتهای برجسته، هویت افریقایی را در دنیا ارتقا دادند.
در این دیدار که آقای روحانی رییس جمهور نیز حضور داشت، آقای «جان درامانی ماهاما» رییس جمهور غنا با اشاره به تمدن غنی ایران و پیشتازی در عرصه‌های علمی، سخنان رهبر انقلاب اسلامی را مشوق ساختن دنیایی همراه با صلح خواند و در خصوص مسئله فلسطین گفت: تالمات ملت فلسطین، همه ملتها را نگران کرده و باید با همکاری یکدیگر از حقوق ملت فلسطین دفاع کنیم.

رییس جمهور غنا: سیاست خارجی ایران به درستی بر پایه احترام به حق ملتها در تعیین سرنوشت خود استوار است

وی با اشاره به فعالیت گروههای تروریستی در افریقا و غرب آسیا و قدردانی از مبارزه جدی ایران با تروریسم، در خصوص وضعیت پیچیده سوریه گفت: سیاست خارجی ایران به درستی بر پایه احترام به حق ملتها در تعیین سرنوشت خود استوار است و امیدواریم با نقش مؤثر ایران در مبارزه با تروریسم، مسئله سوریه حل و فصل شود.
آقای ماهاما با تقدیر از کمکهای انسان دوستانه ایران به مردم غنا خاطرنشان کرد: به نمایندگی از ملتهای افریقا از جمهوری اسلامی به‌دلیل ایفای نقش حمایت گرانه از جنبشهای آزادی خواهانه این قاره بویژه جنبش ضد آپارتاید آفریقای جنوبی قدردانی می کنم.
رییس جمهور غنا با اشاره به مذاکرات خود در تهران و امضای چند یادداشت تفاهم، افزود: آماده افزایش همکاریها در بخشهای مختلف هستیم.

- - , .

رهبر ما خامنه ای است...
ما را در سایت رهبر ما خامنه ای است دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار rahbara بازدید : 29 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 2:34

ولادت عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها فرصت خوبی است برای یاد کردن از شهیدانی که این روزها دوباره فضای زندگی ایرانیان را به عطر شورانگیز شهادت معطّر کرده‌اند. شهیدانی که «حقیقتاً حق بزرگی بر گردن همه ملت ایران دارند. (بیانات در دیدار خانواده‌های شهیدان مدافع حرم 5/بهمن/94)» تمام این شهیدان یک صفت مشترک دارند: "شهید مدافع حرم" امتیازی که آنان را متمایز کرده است: «اگر اینها نمی‌رفتند و دفاع نمی‌کردند، امروز دشمنان اهل‌بیت علیهم‌السلام حرم حضرت زینب سلام‌الله‌علیها را با خاک یکسان کرده بودند، سامرا را با خاک یکسان کرده بودند و اگر دست‌شان می‌رسید کاظمین و نجف و کربلا را هم با خاک یکسان می‌کردند.(بیانات در دیدار خانواده‌های شهیدان مدافع حرم 7/دی/94)»
اما فقط دفاع از حرم نیست که به آنها جلوه دیگری داده، امتیاز دیگرشان کوتاه کردن دست متجاوزان از خاک ایران اسلامی است؛ آن هم نه در مرزهای کشور که کیلومترها دورتر از آن، و دفاع از کشور، دین و انقلاب اسلامی است؛ شهیدان مدافع حرم «با دشمنی مبارزه کردند که اگر اینها مبارزه نمی‌کردند، این دشمن می‌آمد داخل کشور. اگر جلویش گرفته نمی‌شد ما باید اینجا در کرمانشاه و همدان و در بقیه استانها با اینها می‌جنگیدیم و جلوی اینها را می‌گرفتیم. در واقع این شهدای عزیز ما جان خودشان را در راه دفاع از کشور، ملت، دین و انقلاب اسلامی فدا کردند. (بیانات در دیدار خانواده‌های شهیدان مدافع حرم 5/بهمن/94)»
امتیاز دیگر این شهیدان که حکایت از مظلومیت آنها دارد، «شهادت در غربت» است. «امتیاز سوم هم این است که اینها در غربت به شهادت رسیدند. این هم یک امتیاز بزرگی است و پیش خدای متعال فراموش نمی‌شود. 5/بهمن/94»
ولادت با برکت دختر امیرالمؤمنین علیهما السلام، که حالا دفاع از حریم پاکش نمادی است برای دفاع از «حریم اسلام»، بهانه‌ای است برای انتشار حاشیه‌‌های یکی از دیدارهای خانواده‌های شهیدان مدافع حرم با رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیت رهبری (در تاریخ 5/خرداد/1394).

متن مشروح حاشیه ها را از اینجا بخوانید.

- - , .

رهبر ما خامنه ای است...
ما را در سایت رهبر ما خامنه ای است دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار rahbara بازدید : 63 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 7:40

سوال: اگر براى پرستار غیر مُماثل (غیر هم‌جنس با بیمار) هنگام گرفتن نبض (فشارخون) و چیزهاى دیگرى که احتیاج به لمس بدن بیمار دارند، دست کردن دستکش امکان داشته باشد، آیا انجام آن اعمال بدون دستکش‌هایى که پزشک هنگام درمان بیمار از آن‌ها استفاده مى‏ کند، جایز است؟

جواب: با امکان لمس از روى لباس یا با دست کردن دستکش هنگام معالجه، ضرورتى به لمس بدن مریض غیر مُماثل (غیر هم جنس) وجود ندارد و بنا بر این جایز نیست.

 اجوبة الاستفتائات، سوال 1300

- - , .

رهبر ما خامنه ای است...
ما را در سایت رهبر ما خامنه ای است دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار rahbara بازدید : 23 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 7:40

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای «جان درامانی ماهاما» رئیس‌جمهوری غنا با اشاره به نگاه مثبت و جانبدارانه ایران به افزایش همکاری با کشورهای افریقایی از ابتدای انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: قدرتهای سلطه‌گر، مخالف روابط گرم ایران با افریقا و همچنین منشأ عمده‌ی جنگها، درگیریها و تغذیه گروههای تروریستی هستند اما علاج همه این مشکلات در نزدیک شدن «کشورهای مستقل» به یکدیگر و افزایش همکاریهای آنهاست.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، منافع قدرتهای استکباری را در ایجاد ناامنی و جنگهای گوناگون در نقاط مختلف دنیا خواندند و گفتند: گروههای تروریستی در منطقه ما و افریقا دست پرورده سازمانهای جاسوسی امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی هستند.

رهبر انقلاب اسلامی: ریشه همه مشکلات، قدرتهای استکباری هستند که امریکا در رأس آنهاست و رژیم صهیونیستی نیز مظهر شرارت می‌باشد

رهبر انقلاب در خصوص اظهارات رئیس‌جمهور غنا درباره رنج سوریه از تروریسم، با طرح این سؤال که چگونه حجم انبوهی از سلاحهای پیشرفته و پول در اختیار تروریستها قرار می‌گیرد، افزودند: ریشه همه مشکلات، قدرتهای استکباری هستند که امریکا در رأس آنهاست و رژیم صهیونیستی نیز مظهر شرارت می‌باشد.
ایشان سیاست ثابت جمهوری اسلامی در قضیه سوریه را «طرفداری از صلح» برشمردند و گفتند: ما همواره تلاش کرده‌ایم که این قضیه به نفع ملت سوریه تمام شود و معتقدیم از خارج یک کشور نمی‌توان برای آن ملت، نسخه علاج نوشت.
حضرت آیت الله خامنه‌ای تأکید کردند: امریکاییها و اروپاییها نمی‌توانند برای ملت سوریه تعیین تکلیف کنند و این ملت سوریه هستند که باید درباره آینده خود تصمیم بگیرند.
رهبر انقلاب، راه‌حل مسئله سوریه و مقابله با مشکلاتی نظیر تروریسم و رنجهای مردم فلسطین را در گروی همکاری و نزدیک شدن بیشتر کشورهای مستقل خواندند و گفتند: ایران و غنا ظرفیتهای خوب و زیادی دارند که امیدواریم این سفر به افزایش همکاریها منجر شود.
ایشان همچنین از مبارزات استقلال‌طلبانه برخی شخصیتهای افریقایی علیه استعمارگران تجلیل کردند و افزودند: این شخصیتهای برجسته، هویت افریقایی را در دنیا ارتقا دادند.
در این دیدار که آقای روحانی رییس جمهور نیز حضور داشت، آقای «جان درامانی ماهاما» رییس جمهور غنا با اشاره به تمدن غنی ایران و پیشتازی در عرصه‌های علمی، سخنان رهبر انقلاب اسلامی را مشوق ساختن دنیایی همراه با صلح خواند و در خصوص مسئله فلسطین گفت: تالمات ملت فلسطین، همه ملتها را نگران کرده و باید با همکاری یکدیگر از حقوق ملت فلسطین دفاع کنیم.

رییس جمهور غنا: سیاست خارجی ایران به درستی بر پایه احترام به حق ملتها در تعیین سرنوشت خود استوار است

وی با اشاره به فعالیت گروههای تروریستی در افریقا و غرب آسیا و قدردانی از مبارزه جدی ایران با تروریسم، در خصوص وضعیت پیچیده سوریه گفت: سیاست خارجی ایران به درستی بر پایه احترام به حق ملتها در تعیین سرنوشت خود استوار است و امیدواریم با نقش مؤثر ایران در مبارزه با تروریسم، مسئله سوریه حل و فصل شود.
آقای ماهاما با تقدیر از کمکهای انسان دوستانه ایران به مردم غنا خاطرنشان کرد: به نمایندگی از ملتهای افریقا از جمهوری اسلامی به‌دلیل ایفای نقش حمایت گرانه از جنبشهای آزادی خواهانه این قاره بویژه جنبش ضد آپارتاید آفریقای جنوبی قدردانی می کنم.
رییس جمهور غنا با اشاره به مذاکرات خود در تهران و امضای چند یادداشت تفاهم، افزود: آماده افزایش همکاریها در بخشهای مختلف هستیم.

- - , .

رهبر ما خامنه ای است...
ما را در سایت رهبر ما خامنه ای است دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار rahbara بازدید : 36 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 7:40